Nugaros skausmai viena dažniausių problemų šiuolaikinėje visuomenėje. Remiantis įvairias medicininiais tyrimais, daugiau nei aštuoniasdešimt procentų žmonių patiria apatinės nugaros dalies skausmus. Išties, tai rimta problema, kurios ignoruoti negalima. Kitu atveju gali tekti susidurti su ypač rimtomis pasekmėmis. Dėl kokios priežasties kyla nugaros skausmai? Kaip gydyti nugaros skausmus? Skaitykite šiame straipsnyje.

Kas sukelia nugaros skausmus?

Dauguma žmonių mano, kad nugaros skausmus gali sukelti įvairios rimtos traumos ar per didelės pastangos sportuojant. Tačiau tai ne visada tiesa. Kartais užtenka menko neteisingo judesėlio kaip lenkimasis. O to padarinys – nesibaigiantys skausmų maratonai.

Taigi, yra gausybė faktorių, kurie gali duoti pradžią nugaros skausmams. Dauguma jų kyla dėl šių priežasčių:

Neteisinga laikysena Prasta fizinė būklė dėl mažo judėjimo      Ligos, tokios kaip akmenys kepenyse, kraujo krešėjimas
 Nutukimas  Psichologinis ir emocinis stresas        Osteporozė, kaulų               retėjimas
,,Sėdimo” gyvenimo rizikos nugarai ir daugiau

Didžioji dalis pacientų, besiskundžiančių nugaros, pečių  juostos, sprando skausmais turi vieną bendrą dalyką. Jie visi praleidžia pernelyg daug laiko sėdėdami, susilenkę ar palinkę prie kompiuterio.

Netaisyklinga laikysena ir nejudrus gyvenimo būdas tai ne tik tiesus kelias į nugaros skausmus. Su tokiu savęs žalojimu ateina nutukimo rizika, nervų ligos ir, kai kurių mokslininkų teigimu, netgi ankstesnė mirtis.

Emocinės ir psichologinės sveikatos apleidimas

.Atrodo, niekur fiziškai nepersitempėte. O jums skaudą viršutinę nugaros dalį? Gali būti, kad persitempėte emocine prasme. Jei patyrėte stresą, sunkius emocinius išgyvenimus ir netinkamai su tuo tvarkėtės, rezultatas – skaudanti nugara.

Jeigu per ilgą laiką neišeina susitvarkyti su sunkia psichologiškai situacija, gali būti kad nugaros skausmai pereis į chroniškus. Kad išvengtumėte rimtesnių sveikatos sutrikimų, būtina išmokti tinkamai susitvarkyti su nemaloniomis situacijomis.

Kaip sau padėti ir kaip gydyti nugaros skausmus?

Dauguma pirmiausia griebiasi cheminių vaistų – tablečių ar tepalų. Tokių tablečių veikliosios medžiagos kaip ibuprofenas blokuoja skausmo  suvokimą, taigi tik lengvina kančias ,,tam kartui”.  Panašiai veikia tepalai, kurių tokios veikliosios medžiagos kaip diklofenakas blokuoja skausmo kanalus.

Taigi, nors tai greiti būdai numalšinti skausmą, bet jie retai atneša ilgalaikius rezultatus.   Kokių  priemonių imtis,  kad rezultatai būtų ne dienai ar dviem? Aptarkime priemones, kurios yra natūralios ir atneša norimą efektą.

Įvairių rūšių masažai – kad sumažėtų įtampa nugaros raumenyse

Apie gydomąjį rankų prisilietimą  žinoma nuo senų senovės. Taigi masažas yra vienas efektyviausių būdų gydant nugaros skausmus. Jis gali duoti daug naudos ir padeda sumažinti:

  • nugaros skausmus;
  • suvartojamų vaistų kiekį skausmams malšinti;
  • dienas, praleistas  lovoje dėl skausmo.

Tyrimai rodo kad nesvarbu, kokį masažą pasirinksite, nauda bus vienodai gera. Galite pasidaryti savimasažą namuose arba apsilankyti masažo centre pas specialistą.

Jei dvejojate kokį masažą rinktis, apie masažus galite pasiskaityti čia: http://reflexpoint.lt/masazo-nauda-jusu-protui/.

Tempimo pratimai padeda sumažinti simptomus

Reguliariai atliekami tempimo pratimai mažina apatinės nugaros dalies skausmus. Žinoma, darant tokius pratimus reikia jausti savo galimybes. Jokiais būdais nepersistengti, nes kitaip problema bus tik pagilinta. Tokie pratimai turi būti atliekami švelniai, atsargiai.

Kai kurie jogos elementai padeda palengvinti simptomus. Tokios pozos kaip ,,Kobra” mažina įtampą. Kai kurios gerina laikyseną, stuburo sveikatą.

Apibendrinant galima pasakyti, kad tiek masažai, tiek tempimo pratimai yra natūralūs būdai kovoti su skausmais nugaros srityje. Į juos nereikia investuoti daug laiko ar pinigų. O svarbiausia, jie  yra saugūs.