Viena dažniausiai paplitusių sveikatos problemų yra nugaros skausmas. Tokio pobūdžio skausmas kyla tiek dėl fizinių, tiek dėl emocinių, psichologinių priežasčių. Ne visada žinome, kas juos sukelia ar kaip jų išvengti.

Nugaros skausmų priežastys

Nuo vaikystės mums buvo kalama į galvas, kad reikia sėdėti tiesiai, nesikuprinti. Juk nugaros skausmas, sakydavo tėvai, ateina būtent dėl to. Bet ar tikrai?

  1. Pernelyg didelė įtampa. Nugaros skausmai atsiranda, kai raumenys būna ilgą laiko tarpą įtempti, patiria per didelį krūvį. Kai kuriuos žmones kamuoja ūminis nugaros skausmas, kuris atsiranda staiga. Pavyzdžiui, keliant sunkius daiktus, persitempiant sportuojant. Tokio tipo skausmas nesitęsia ilgiau kaip 3 mėnesius.
  2. Traumos, stuburo pakitimai. Tokios problemos sukelia lėtinį skausmą, kuris dažniausiai tęsiasi daugiau kaip tris mėnesius, dažnai pasikartojantis. Jis apibūdinamas kaip gilus, neretai pereinantis į kojas, gali pradėti tirpti galūnės.
  3. Specifinės priežastys. Kaip minėta, klasikinis atvejis yra netaisyklinga nugaros padėtis sėdint ar miegant. Pernelyg didelis fizinis aktyvumas ar judama per mažai. Intensyvesnis skausmas jaučiamas nėštumo ar mėnesinių metu.
  4. Senėjimo procesas. Raumenų spazmai, plyšimai, pakitimai stubure senstant galima nugaros skausmų priežastis.
  5. Kitos, iš pažiūros nesusijusios problemos. Jei kamuoja skrandžio skausmai, širdies ar kraujagyslių ligos tai gali sukelti nugaros skausmus. Jei kenčiate nuo šlapimtakio problemų ar turite auglį – tai taip pat sukelia tokius skausmus.
  6. Stresas ir kitos nemalonios emocijos. Jei stresas, baimė, frustracija yra dažnas jūsų gyvenimo palydovas, tai gali sukelti viršutinės nugaros dalies skausmus. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad tokie jausmai silpnina nugaros raumenis.
  7. Depresija. Daugelis žmonių, sergančių depresija skundžiasi įvairias skausmais. Vienas dažniausių – lėtinis nugaros skausmas.  Skausmas ir depresija yra susiję. Nebūtinai tik susirgus depresija atsiranda skausmas. Kartais skausmas sukelia depresiją.
  8. Kantrybės neturėjimas. Esate nekantrus? Dažnai nervinatės? Trypčiojate? Tada dažnas palydovas gali būti nugaros skausmas. Šiuo atveju skausmo mechanizmas panašiai veikia kaip ir streso atveju.
  9. Mechaninis skausmas. Paūmėja, kai daugiau judama, kosėjama ar čiaudėjama. Šie veiksmai daro įtaką kūno padėčiai. Dažniausiai jie praeina esant ramybės būsenai.
  10. Stuburo padėtis. Stuburas yra tarsi kūno ašis. Jei stuburas išlinkęs, skausmai neišvengiami.

Kas padeda išvengti skausmo?

  • Tempimo pratimai. Lėtai atliekami pratimai, skirti nugaros sričiai gerina nugaros sveikatą.
  • Įvairaus tipo masažai. Atpalaiduojantis, viso kūno ar aromaterapija, tajų ar pėdų. Masažo metu raumenys atsipalaiduoja, o tai mažina skausmus.
  • Judėjimas. Tinkamas krūvis, jums maloni fizinė veikla mažina įtampą nugaros srityje, gerėja savijauta.